Puiston edustalta lähtee Cable car Powell & Market streetille, mutta jonot olivat jälleen aivan valtavat. Onneksi muutaman korttelin päässä, Taylor & Bayn risteyksessä, on toinen pääteasema, josta pääsi lyhyemmällä jonotuksella kyytiin ja kohti Powell/Markettia, jonka läheisyydessä hostelli sijaitsi. Halusin ehdottomasti sivuroikkujan paikalle ja onneksi myös pääsin siihen. Keskellä istuminen olisi ollut liian tylsää ja kuskin vieressä roikkumalla pääsi lisäksi seuraamaan kuskin työskentelyä. Cable carin hallintalaitteet koostuvat kolmesta vivusta ja voimanlähteenä toimii kiskojen välissä liikkuva ketju tai jokin sen tapainen, mihin vaunu kiinnittyy halutessaan eteenpäin. Pääteasemalla kuski ja apumies kääntävät vaunun työntämällä sen karusellissa ympäri.
Seuraava päivä valkeni aurinkoisena. Itsenäisyyspäivän vuoksi bisneskeskusta oli hiljainen ja autio. Rannan lähellä laitureilla ja teiden varsilla sen sijaan riitti juhlijoita ja ohjelmaa. Päivällä tuli vaellettua ympäriinsä kunnes illaksi jämähdettiin ensin parille kun löytyi baari mihin mahtui sisälle. Sen jälkeen musiikkia ja ilotulitus lahden yllä samaisessa puistossa kuin mistä tämä juttu alkoi. Hyvä päivä.
Lokki biitsikävelyllä
Fregatti vuosimallia 1886
Horisontissa Golden Gate -silta
Cable car lähtee Hyde & Beach kääntöpisteeltä
Jykevän näköinen ratikka
Fishermans wharf
Cable caria ajetaan vipujen avulla
Näkymää cable carin sivuroikkujan perspektiivistä
Erittäin hieno julkisivu
Autio bisneskeskusta
325 metriä korkea Transamerica pyramid
Jeremiah O'Brien
Katunäkymää asuinalueilla
Hippidodge?
Sentinel Building
Historiallinen monumentti
Itsenäisyyspäivän juhlijoita rantapuistossa
Livemusiikkia rantapuistossa
Ilotulitteita sumupilveen
Seuraavaksi tulossa näkymiä ja tunnelmia Atlantin rantaa pitkin kulkevan Highway 1:n varrelta kun matka jatkuu pikkuautolla kohti Los Angelesia. Hieno tienpätkä...